Кафедра психології

Кафедра психології

Чорна Ірина Михайлівна

Посада: доцент кафедри психології

Науковий ступінь: кандидат психологічних наук

Вчене звання: доцент

Посилання на Scopus:

https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57552216600

Посилання на Web of science:

https://www.webofscience.com/wos/author/record/126088

Посилання на Google Scholar: 

https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=BRWCYrgAAAAJ

Посилання на ORCID: 

https://orcid.org/0000-0001-6947-1140

Кваліфікація – викладач-дослідник з педагогіки і психології, Спеціальність – педагогіка та психологія шкільна. Науковий ступінь – кандидат психологічних наук, Наукова спеціальність – (19.00.07) педагогічна та вікова психологія. Тема дисертації: «Формування психологічної готовності майбутнього вчителя до профорієнтаційної роботи у школі».

Стажування (підвищення кваліфікації):

  1. Стажування у ЛНУ ім. І.Франка на кафедрі спеціальної освіти та соціальної роботи на тему: «Психолого-педагогічні засади корекційного навчання і реабілітації осіб із порушенням розвитку. Психотерапевтична робота з дітьми із психофізіологічними порушеннями» 6 кредитів. Термін стажування: з 24.02.2020 року по 06.04.2020 року. Наказ № 26-К/ТР  від «6» лютого 2020 року. Довідка №1550-А від 23.06.2020р.
  2. Міжнародне підвищення кваліфікації наукових, науково-педагогічних працівників та працівників закладів освіти «Використання дистанційних засобів навчання для підготовки фахівців спеціальностей психологія та правоохоронна діяльність на прикладі платформ zoom та moodle» 1,5 кредиту ECTS (45 годин) з дисципліни: Основи психотерапії. 08 – 15 лютого 2021 р. (Люблін, Республіка Польща). Сертифікат ЕС №3950/2021.
  3. Третя Міжнародна школа світових освітніх практик «New Way», навчально-наукового інституту комунікацій Західноукраїнського національного університету, спільно з Нідерландською бізнес-академією та Батумським державним університетом імені Шота Руставелі (обсяг навчального часу – 60 год, 2 кредити ECTS) 4 -18 липня 2022 року.

The Third International School  of World Educational Practices «New Way» «NEGOTIATION AND MEDIATION» .  2ЕТС.Сертифікат №18-6-22-15

 4.Israel trauma coalition. Training of trainers on Psychological first aid, self-care and mitigation of burn-out for care providers. Total training hours – 22. September 2022. Certificate ID: EK294307.

5.Курси підвищення кваліфікації  ТНПУ ім. В.Гнатюка «Інклюзивне освітнє середовище». 24.04.23-08.05.23

Свідоцтво про підвищення кваліфікації ПК № 6754 ( 1 крд. 30 год. )     

6.Підвищення кваліфікації за освітньою програмою «Інклюзивна освіта в умовах реформування галузі освіти в Україні» тренінг 6 год. 06 жовтня 2023.Сертифікат №83

7.Освітня програма «Ментальні розлади та робота з психотравмою під час війни», 14 червня 2023. (10 балів БПР).БФ «RIMON». Сертифікат №2023-1039-5503911-100512. КВЕД 85.59 Академія професійної освіти та освіти впродовж життя.

8.Тренінг «Антистрес»(2год) 14.03.23 року. Сертифікат № 03-2023/32. КВЕД 85.59 Академія професійної освіти та освіти впродовж життя.

9.Тренінг «Розвиток навиків емоційної регуляції» (2год) 13.03.23 року. Сертифікат №03-2023/36. КВЕД 85.59 Академія професійної освіти та освіти впродовж життя. 10.Тренінг «Профілактика синдрому емоційного вигорання» (2год) 10.03.23 року. Сертифікат №03-2023/31. КВЕД 85.59 Академія професійної освіти та освіти впродовж життя.

Досягнення у професійній діяльності за останні п’ять років:

Основні публікації:

Scopus

  1. Sulyatytskyy, I., Ostrovska, K., Sajko, K., Chorna, I., Khrushch, O. Parameters of creativity in modern psychotherapeutic practice. Creativity Studies, 15(1), Published by Vilnius Gediminas Technical University, 2022 Volume 15 Issue 1: 263–277

ISSN 2345-0479 / eISSN 2345-0487

https://doi.org/10.3846/cs.2022.14864https://doi.org/10.3846/cs.2022.14864

Web  of  Science 

1.Kovalenko, I., Oros, O., Chorna, I., Borodinа, O., Zamashkina, O., & Bybyk, D. Training Future Social Workers for Preventive-Corrective Work by Methods of Neuropsychology and Neurocorrection of Deviant Adolescent Behaviour. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(2), 2022. рр. 211-244.

ISSN: 2068-0473 | e-ISSN: 2067-3957

Covered  in:  Web  of  Science  (WOS)

https://doi.org/10.18662/brain/13.2/340

  1. Pylypenko, N., Liashch, O., Chorna, I., Kompanovych, M., Levina, N., & Chystovska, Y. Neuropsychological Correction Technologies of Psychosomatic Disorders and Diseases. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(2), 2022. рр.

113-129.

ISSN: 2068-0473 | e-ISSN: 2067-3957

Covered in: Web of Science (WOS)

https://doi.org/10.18662/brain/13.2/335

Фахові видання України категорії Б

1.Чорна І.М. Систематизація спільних факторів для різних напрямків сучасної психотерапії. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН Країни. Том ХІV: Методологія і теорія психології. Випуск 3.Київ – Ніжин. Видавець « ПП Лисенко М.М.». 2020, С. 284-296.

2.Чорна І.М., Тимошик М.О. Соціально-психологічні чинники формування особистості вбивці. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН Країни. Том ХІV: Методологія і теорія психології. Випуск 3.Київ – Ніжин. Видавець « ПП Лисенко М.М.», 2020. С.297-307.

3.Чорна І.М., Чорний М.М. Морально-психологічна характеристика та класифікація типів підлітків із девіантною поведінкою. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН Країни. Том ХІV: Методологія і теорія психології. Випуск 3. Київ – Ніжин. Видавець « ПП Лисенко М.М.», 2020. С.307-319.

4.Чорна І.М., Ліпунова Т. Формування психологічної готовності майбутніх юристів до професійної діяльності. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Випуск 10. Львів: Видавничий дім

«Гельветика», 2021. С.193-198. 

DOI https://doi.org/10.30970/PS.2021.10.27

5.Чорна І.М., Оконська Н. Теоретичний аналіз психологічних механізмів

сприймання екранної інформації в підлітковому віці. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Випуск 10. Львів: Видавничий дім

«Гельветика», 2021. С.133-138.

DOI https://doi.org/10.30970/PS.2021.10.19

6.Чорна І.М. Психологічні особливості професійного самовизначення школярів. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Випуск 12. Львів: Видавничий дім «Гельветика», 2022. С.157-163.

DOI https://doi.org/10.30970/PS.2022.12.18

7.Чорна І.М. Психолого-педагогічне формування емоційно-вольової  стійкості майбутніх офіцерів, учасників бойових дій як фактор профілактики  ПТСР.Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. Том 34 (73) № 2, 2023. С.80-84.

URL: http://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/2_2023/15.pdf

DOI https://doi.org/10.32782/2709-3093/2023.2/15

Журнал включено до міжнародної наукометричної бази Index Copernicus International (Республіка Польща). ISSN 2709-3093 (print) ISSN 2709-8796 (online)

8.Чорна І.М., Олешко Л. Психологічні особливості дезадаптації військовослужбовців – учасників бойових дій. Проблеми гуманітарних наук. Психологія. Дрогобич, 2023. №51 С.121-125.

DOI https://doi.org/10.32782/2312-8437.51.2023-1.17.

9.Чорна І. М., Приступа А. М. Психологічні засоби профдіагностики професійно важливих якостей працівників. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Психологія. Ужгород, 2024. №4. C.16-20.

DOI https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2024.4.3

ULR:http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/issue/view/18

3) наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора);

1.Чорна І.М. Основи психотерапії. Збірник тестів для державної атестації бакалаврів з психології: Навчально-методичний посібник. Автори: З. М. Адамська, І. П. Андрійчук та ін. / за заг. ред. Г.К. Радчук. Тернопіль, ТНПУ ім. В.Гнатюка, 2023. С.120-127.

URL: http://catalog.library.tnpu.edu.ua:8080/e-lib/DocDescription?doc_id=254700

2.Чорна І.М. Впровадження інноваційних методів навчання за технологією навчального діалогу. Психологічні закономірності соціальних процесів і розвитку особистості в сучасному суспільстві : Наукова монографія. Бойко Г. В., Варіна Г. Б. та інші. Рига, Латвія : “Baltija Publishing”, 2023. 396-423. DOI  https://doi.org/10.30525/978-9934-26-362-0-23.URL: http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/382

Методично-навчальні розробки

1.Чорна І.М. Ознайомча практика: метод. рекомендації для студентів, які навчаються за ОПП 053 Психологія, першого освітнього рівня (бакалаврського). Тернопіль, 2024. 27с.

2.Чорна І.М. Загальна психологія. Практичні заняття: метод. рекомендації для студентів, які навчаються за ОПП 053 Психологія, першого освітнього рівня (бакалаврського). Автор-упорядник І. М. Чорна. Тернопіль, 2024. 34 с.

3.Чорна І.М. Загальна психологія. Самостійна робота: метод. посібник для студентів, які навчаються за ОПП 053 Психологія, першого освітнього рівня (бакалаврського).  Автор-упорядник І. М. Чорна. Тернопіль, 2024. 57с.

4.Чорна І.М. Ознайомча практика. Сторінка курсу в A-Tutor, ID:6488. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

5.Чорна І.М. Загальна психологія. Сторінка курсу в A-Tutor, ID:6595. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

6.Чорна І.М. Превентивна психологія. Сторінка курсу в A-Tutor, ID:6592. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

7.Чорна І.М. Основи психотерапії. Сторінка курсу в A-Tutor,  ID:1265. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

8.Чорна І.М. Психологія працевлаштування та кар’єри. Сторінка курсу в A-Tutor, ID:5753. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

9.Чорна І.М. Навички міжособистісного спілкування, побудова команд і робота в команді. Сторінка курсу в A-Tutor,  ID:4863 URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

10.Чорна І.М. Психологічні стратегії командоутворення. Сторінка курсу в A-Tutor, ID:6658. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

11.Чорна І.М. Психологія впливу. Сторінка курсу в A-Tutor,  ID:6641. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

12.Чорна І.М. Психологія життєвих криз. Сторінка курсу в A-Tutor,  ID:2923. URL: https://dl.tntu.edu.ua/index.php

Виконання функцій (повноважень, обов’язків) наукового керівника або відповідального виконавця наукової теми (проекту), або головного редактора/члена редакційної колегії/експерта (рецензента) наукового видання, включеного до переліку фахових видань України.

Договір 663-23 від 17.09.2024 року на надання послуг у сфері наукової та науково-технічної діяльності з питань наукового дослідження впливу соціально-психологічного клімату в колективі на продуктивність діяльності Центру оперативної поліграфії м. Тернополя.

Робота у складі експертної ради з питань проведення експертизи дисертацій МОН або у складі галузевої експертної ради як експерта Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, або у складі Акредитаційної комісії, або міжгалузевої експертної ради з вищої освіти Акредитаційної комісії, або трьох експертних комісій МОН/зазначеного Агентства, або Науково-методичної ради/науково-методичних комісій (підкомісій) з вищої або фахової передвищої освіти МОН, наукових/науково-методичних/експертних рад органів державної влади та органів місцевого самоврядування, або у складі комісій Державної служби якості освіти із здійснення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю);

1.Член колегії департаменту освіти і науки Тернопільської ОВДА.

Розпорядження голови ОДА №89/01.02-01 від 10.02.2021

2.Член експертної комісії з проведення експертизи психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в освітніх закладах області  департаменту освіти і науки Тернопільської ОВДА.

Наказ департаменту освіти і науки Тернопільської ОВДА №99/01-07 від 14.10.2022

  1. Голова науково-методичної комісії факультету педагогіки і психології ТНПУ ім. В. Гнатюка (2009р.-2023р.)
  2. Член науково-методичної ради ТНПУ ім. В. Гнатюка (2009р.-2023р.)

5.Член вченої ради факультету педагогіки і психології ТНПУ ім. В. Гнатюка (2004р.-2023р.)

5.Член НМК ФЕМ ТНТУ імені Івана Пулюя.

Наявність апробаційних та/або науково-популярних, та/або консультаційних (дорадчих), та/або науково-експертних публікацій з наукової або професійної тематики загальною кількістю не менше п’яти публікацій;

1.Чорна І.М. Вплив 12-ти бальної системи оцінювання на психоемоційний стан школяра. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності (м. Тернопіль, Україна,09-20 квітня 2020 року): матеріали III Міжнародної наук.-практ. конф.  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші.Тернопіль: СМТ «Тайп», 2020. С.410-413.

2.Чорна І.М.. Смик Н.Р. Психолого-педагогічні заходи психокорекції особистісної тривожності у молодших підлітків. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності (м. Тернопіль, Україна,09-20 квітня 2020 року): матеріали III Міжнародної наук.-практ. конф.  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші.Тернопіль: СМТ «Тайп», 2020. С.413-416

3.Чорна І.М., Федорців К.І. Арт-терапія як інноваційний засіб розвитку творчої

уяви дітей старшого дошкільного віку. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності (м. Тернопіль, Україна,15-квітня 2021 року): матеріали IV Міжнародної наук.-практ. конф.  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші. Тернопіль: СМТ «Тайп», 2021. C. 467-470.

4.Чорна І.М. Ворончак М.М.  Дослідження тривожності підлітків в умовах пандемії. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності (м. Тернопіль, Україна,15-квітня 2021 року): матеріали IV Міжнародної наук.-практ. конф.  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші. Тернопіль: СМТ «Тайп», 2021. C. 464-467.                                                         

5.Чорна І.М., Хлопова Ю.О. Соціальні мережі як мотивуючий фактор для самореалізації. Актуальні питання, проблеми та перспективи розвитку гуманітарного знання у сучасному інформаційному просторі: національний та інтернаціональний аспекти(14-15 травня 2021 року): матеріали ХХIІ Міжнародної наук.-практ. конф./ упоряд.: М.Журба. Сватове-Монреаль: ГО «Соборність», 2021  С.48-51.

6.Чорна І.М., Бриндзя Г.З. Психологічні особливості самооцінки дітей підліткового віку. «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності», (м. Тернопіль, Україна, 29-30 вересня 2022 року) ): матеріали IV Міжнародної наук.-практ. конф.  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші. Тернопіль: СМТ «Тайп», 2022. C.420-422.

7.Чорна І.М., Філюк Н.А. Дослідження сімейної тривожності як фактора впливу на психіку дитини. «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності», (м. Тернопіль, Україна, 29-30 вересня 2022 року) ): матеріали IV Міжнародної наук.-практ. конф.  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші. Тернопіль: СМТ «Тайп», 2022. C.425-428.

8.Чорна І.М., Тимків С.Я. Дослідження сформованості типів пам’яті у молодших школярів. «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності», (м. Тернопіль, Україна, 29-30 вересня 2022 року) ): матеріали IV Міжнародної наук.-практ. конф.  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші. Тернопіль: СМТ «Тайп», 2022. С.423-425.

9.Чорна І.М. Психологічні особливості діяльності педагога та психолога нової української школи в умовах інклюзивного освітнього середовища. «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності»: збірник  матеріалів VІ Міжнародної наук.- практ. конф. (м. Тернопіль, Україна, 05-06 жовтня 2023 року)  /упоряд.: О.М.Петровський, І.М. Вітенко, О.І.Когут, інші. Тернопіль: ФОП Осадца Ю.В, 2023. С.300-303.

10.Чорна І.М., ЧернишоваС.С. Професійне самовизначення старшокласників у призмі діяльності шкільного психолога. «Світ наукових досліджень» : збірник  матеріалів Міжнародної мультидисциплінарної наук. конф. м. Ополе, Польща (Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu), 21-22 листопада 2023. Випуск 24, С.210-212.  ISSN 2786-6823

 URL: http://www.economy-confer.com.ua/full-article/5032/

11.Чорна І.М., Приступа А.М. Профдіагностика профвідповідності

працівників торгових мереж HR-менеджером. «Світ наукових досліджень» : збірник  матеріалів Міжнародної мультидисциплінарної наук. конф. м. Ополе, Польща (Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu), 14 грудня  2023. Випуск 25, С.148-151

URL:http://www.economy-confer.com.ua/full-article/5102/

12.Чорна І.М., Охота-Луць М.С. Психологічні особливості тривожності у дітей старшого підліткового віку. The XIV International Scientific and Practical Conference “People and the world: global problems of human development”, December 18-20, 2023, Prague, Czech Republic. р. 350-352. ISBN – 9-789-40370-718-1

URL: https://eu-conf.com/events/people-and-the-world-global-problems-of-human-development/?utm_source=eSputnik-promo&utm_medium=email&utm_campaign=EU-CONF-Sbornik_materialov_konferencii_opublikovan&utm_content=1034336609

Керівництво студентом, який зайняв призове місце на I або II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету / журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком / проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних, Всеукраїнських мистецьких конкурсів, фестивалів та проектів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних, всеукраїнських мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проектів (для забезпечення провадження освітньої діяльності на третьому (освітньо-творчому) рівні)

  1. Член конкурсної комісії для розгляду конкурсних пропозицій та результатів моніторингу стану виконання (реалізації) проектів, розроблених громадськими, благодійними організаціями, творчими спілками Тернопільської ОДА.

Наказ управління з питань внутрішньої політики, релігій та національностей Тернопільської обласної державної адміністрації від 14 березня 2018 року № 17-од.

2.Член журі конкурсу «Учитель року-2019» м. Тернопіль.

 Наказ УО ОДА Про визначення зон І туру та умови і порядок  проведення ІІ туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2019» від 02.11.2018 №227

3.Голова журі конкурсу авторських програм для практичних психологів і соціальних педагогів в номінації «Профілактичні програми» Управління освіти і науки ОДА 2020р..

4.Голова журі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Новітні технології у новій школі» у номінації «Розвивальні програми» м. Тернопіль Управління освіти і науки ОДА 2021р.. Наказ Управління освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації 131/01 07 від 16.09.2020

5.Член журі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Новітні технології у новій школі» у номінації «Просвітницькі програми» м. Тернопіль Управління освіти і науки ОДА  2022р.. Наказ Управління освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації №160/01-07 від 10.09.2021.

6.Член оргкомітету Церемонії нагородження «Доброволець Тернопільщини».

7.Член оргкомітету ІV Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» 15-16 квітня 2021р.

8.Член оргкомітету V Міжнародної науково-практичної конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» 29-30 вересня 2022р.

9.Керівництво проблемною групою «Профорієнтаційна робота як чинник професійного становлення майбутнього психолога». 2003р.-2023р. ТНПУ ім. В. Гнатюка.

10.Голова журі конкурсу плакатів «Моя майбутня професія» ТНПУ ім. В. Гнатюка.

11.Голова журі  конкурсу плакатів «Твоє здоров’я-здоров’я нації» ТНПУ ім. В. Гнатюка.

Діяльність за спеціальністю у формі участі у професійних та/або громадських об’єднаннях;

1.Член-кореспондент Української академії акмеології по відділенню «Психологічна акмеологія».

Диплом №К-32 від 23 квітня 2009 р.

  1. Член регіональної ради з розвитку професійної освіти управління освіти і науки Тернопільської ОДА.

3.Член атестаційної комісії   управління освіти і науки Тернопільської ОДА.

Наказ в.о. начальника управління освіти і науки Тернопільської ОДА №02-4 від 03.квітня 2017р.

4.Заступник голови Громадської ради при Тернопільській ОДА, голова постійної комісії з питань освіти та науки.

Розпорядження голови ТОДА № 297/01.02-01 від 19.05.2020.

Досвід практичної роботи за спеціальністю

З 1992 року проводила психологічні тренінги, майстер-класи, профілактичні бесіди, науково-просвітницькі лекції для учнів, педколективів    ЗОШ, коледжів, ЗВО.

 З 2015 року голова комісії з психологічної реабілітації УБД АТО/ООС ГО «Самооборона Тернопільщини». Член юридичної комісії з питань психологічної експертизи ГО «Самооборона Тернопільщини». Психолог волонтер.